PROPOSTA DE RESOLUCIÓ

“El Parlament de Catalunya insta el Govern de la Generalitat a:

1- Sol•licitar al govern espanyol que en el termini màxim de sis mesos presenti al Congés dels Diputats l’estudi a què fa referència la disposició addicional sisena de la llei 7/2007.
2- Instar al govern espanyol que adequï, en allò que correspongui, la normativa reguladora de la seguretat social per tal que l’1 de gener de 2009, el personal funcionari que ho sol•liciti pugui acollir-se a la jubilació parcial.

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

L’article 12 de la Llei 8/1980, del Estatuto de los Trabajadores, regula el contracte a temps parcial i el contracte de relleu, establint en correspondència la jubilació parcial. Aquesta previsió legislativa ha fet possible que personal laboral de les diferents administracions públiques catalanes poguessin acollir-se a la jubilació parcial, fet que ha comportat un benefici tant personal com pel servei objecte de prestació.

La Llei 40/2007, de 4 de desembre, de medidas en materia de Seguridad Social, introdueix modificacions al text refós de la Ley General de la Seguridad Social, regulant novament la jubilació parcial.

L’article 67 de la Llei 7/ 2007, de 12 d’abril, de l’Estatuto Básico del Empleado Público, estableix que la jubilació dels funcionaris pot ser: voluntària, forçosa, per la declaració d’incapacitat permanent, i parcial. I determina que escau la jubilació parcial, a sol•licitud de l’interessat, sempre que el funcionari compleixi els requisits i les condicions establertes en el règim de Seguretat Social que li sigui aplicable.

La disposició addicional sisena de la Llei esmentada a l’apartat anterior, estableix que el Govern ha de presentar al Congrés dels Diputats un estudi sobre els diferents règims d’accés a la jubilació dels funcionaris que contingui, entre altres aspectes, recomanacions per asegurar la no-discriminació entre col•lectius amb característiques similars i la conveniencia d’ampliar la possibilitat d’accedir a la jubilació anticipada de determinats col•lectius.

Per tal, doncs, d’evitar greuges entre col•lectius de personal laboral i funcionari, personal que en molts casos realitza tasques similars, i per fer possible que la prestació del servei es realitzi en les millors condicions sobretot per aquells serveis de prestació directa al ciutadans.