PROPOSTA DE RESOLUCIÓ

“El Parlament de Catalunya insta el Govern de la Generalitat a:

1 – aprovar, amb caràcter immediat, el decret de mesures per a la millora de la qualitat dels serveis públics.

2 – aprovar, de forma simultània, les cartes de serveis als ciutadans per informar-los sobre els serveis que s’ofereixen, el règim de prestació, el seu accés, els drets que assisteixen als ciutadans, i les condicions del servei en termes de compromisos”.

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

L’article 30 de l’Estatut d’autonomia regula el dret d’accés als serveis públics i a una bona Administració. En aquest sentit, totes les persones tenen dret a accedir en condicions d’igualtat als serveis públics i als serveis econòmics d’interès general, i les administracions públiques han de fixar les condicions d’accés i els estàndards de qualitat d’aquests serveis, amb independència del seu règim de prestació.

Igualment, les lleis han de regular les condicions d’exercici i les garanties dels drets i han de determinar els casos en què les administracions públiques de Catalunya i els serveis públics que en depenen han d’adoptar una carta de drets dels usuaris i d’obligacions dels prestadors.

Aixa mateix, el Pla per al període 2007-2010, aprovat pel Govern, especifica que “modernitzar l’administració vol dir modernitzar els recursos de què disposa, tant humans com materials, i vol dir, en definitiva, acostar el producte que ofereix l’administració als ciutadans i ciutadanes, empreses i altres administracions”. I, per això, preveu l’aprovació d’un decret de mesures per a la millora de la qualitat dels serveis públics. L’aprovació d’aquest decret ha estat anunciat, amb carácter immediat i de forma reiterada, pel conseller de Governació i Administracions Públiques.
D’altra banda, en la sessió informativa a petició pròpia, tinguda pel conseller de Governació i Administracions Públiques al Parlament, amb data 21 de febrer de 2007, sobre les línies d’actuació que se seguirien des del seu departament, va manifestar que la administració havia d’orientar-se als ciutadans, que calia saber quines expectatives tenien dels serveis públics i que calia avaluar la seva satisfacció i orientar les organitzacions a la millora contínua. Per assolir aquesta finalitat el Govern impulsaria les cartes de serveis als ciutadans per informar-los sobre els serveis que s’ofereixen, la unitat que els presta, els drets que els assisteixen, i les condicions del servei en termes de compromisos.