Els nacionalistes proposen també la gratuïtat dels bitllets de FGC i mitja distància de RENFE en trajectes afectats pel caos i no només pels de rodalies com disposa RENFE
El Grup Parlamentari de Convergència i Unió ha presentat al Parlament tres Propostes de Resolució, “destinades a establir mecanismes per compensar als usuaris de la xarxa ferroviària de Catalunya, per les molèsties i les pèrdues, de temps i econòmiques, que estan patint com a conseqüència de l’anormal funcionament del transport ferroviari” i amb aquesta finalitat, des de CiU es proposen “indemnitzacions i la gratuïtat de Bitllets, no només de rodalies, sinó també de FGC i de mitja distància de RENFE”.
Els nacionalistes han destacat, que “davant d’un caos de gran magnitud, que afecta a milers de ciutadans, cal establir compensacions”, i han recordat que “des de CiU es van reclamar també indemnitzacions pels afectats per l’apagada que milers de ciutadans de Barcelona van patir el passat estiu”. Tal com en aquella ocasió, CiU insta al Govern a “realitzar les gestions necessàries per tal que l’empresa RENFE operadora, ADIF o l’Administració de l’Estat arbitrin un mecanisme d’indemnització per les pèrdues i les molèsties generades a les persones afectades pel col·lapse de la xarxa ferroviària de Catalunya”.
A més, des de Convergència i Unió es considera “imprescindible”, que aquestes indemnitzacions “arribin amb la màxima celeritat als usuaris”, per això la proposta de resolució concreta “establir, per part del govern català, un mecanisme d’avançament del pagament (bestreta) de les esmentades indemnitzacions a les persones afectades per tal d’afavorir-ne una ràpida compensació de les pèrdues ocasionades”.
D’altra banda, des de CiU s’han presentat dues propostes de resolució destinades a “ampliar la gratuïtat de bitllets a tots els serveis afectats directament o indirectament, i no només als de rodalies com pretén RENFE”.
Els nacionalistes consideren “insuficient i discriminatòria” la decisió de RENFE d’abonar els bitllets senzills i la part corresponent dels abonaments múltiples als usuaris afectats pel tall del servei de rodalies, que afecta les línies C-2, C-7 i C-10, ja que les obres del TGV no han afectat únicament aquest servei, sinó que també han afectat els usuaris d’altres infrastructures, com el corredor Llobregat-Anoia de FGC i serveis de mitja distància de RENFE, la major part dels quals té Sant Vicenç de Calders, el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre com a punts d’origen.
En aquesta línia les propostes de CiU estableixen, “fer gratuït el bitllet senzill, retornar el seu import o el de l’import corresponent de l’abonament múltiple, als usuaris de FGC perjudicats per les restriccions i afectacions del servei de transport públic, com a conseqüència de la deficient execució de les obres del TGV, durant el període de reparació i normalització de les línies de Ferrocarrils de la Generalitat afectades” i “desplegar totes les accions necessàries davant de l’Administració General de l’Estat, titular de les obres que han provocat la interrupció del servei de FGC, a fi d’obtenir els recursos per tal de fer front en aquesta despesa”.
I també, “requerir del Govern de l’Estat les mesures necessàries per tal de fer efectiva la gratuïtat del bitllet, el seu retorn o de l’import corresponent als abonaments múltiples, als usuaris de les línies de transport públic de mitja distància de RENFE perjudicats pel col·lapse de les infraestructures ferroviàries a Catalunya, durant el període de reparació i normalització de totes les línies de la xarxa de rodalies i mitja distància afectades per canvis i modificacions dels seus trajectes habituals”.
El Grup Parlamentari de Convergència i Unió ha presentat al Parlament tres Propostes de Resolució, “destinades a establir mecanismes per compensar als usuaris de la xarxa ferroviària de Catalunya, per les molèsties i les pèrdues, de temps i econòmiques, que estan patint com a conseqüència de l’anormal funcionament del transport ferroviari” i amb aquesta finalitat, des de CiU es proposen “indemnitzacions i la gratuïtat de Bitllets, no només de rodalies, sinó també de FGC i de mitja distància de RENFE”.
Els nacionalistes han destacat, que “davant d’un caos de gran magnitud, que afecta a milers de ciutadans, cal establir compensacions”, i han recordat que “des de CiU es van reclamar també indemnitzacions pels afectats per l’apagada que milers de ciutadans de Barcelona van patir el passat estiu”. Tal com en aquella ocasió, CiU insta al Govern a “realitzar les gestions necessàries per tal que l’empresa RENFE operadora, ADIF o l’Administració de l’Estat arbitrin un mecanisme d’indemnització per les pèrdues i les molèsties generades a les persones afectades pel col·lapse de la xarxa ferroviària de Catalunya”.
A més, des de Convergència i Unió es considera “imprescindible”, que aquestes indemnitzacions “arribin amb la màxima celeritat als usuaris”, per això la proposta de resolució concreta “establir, per part del govern català, un mecanisme d’avançament del pagament (bestreta) de les esmentades indemnitzacions a les persones afectades per tal d’afavorir-ne una ràpida compensació de les pèrdues ocasionades”.
D’altra banda, des de CiU s’han presentat dues propostes de resolució destinades a “ampliar la gratuïtat de bitllets a tots els serveis afectats directament o indirectament, i no només als de rodalies com pretén RENFE”.
Els nacionalistes consideren “insuficient i discriminatòria” la decisió de RENFE d’abonar els bitllets senzills i la part corresponent dels abonaments múltiples als usuaris afectats pel tall del servei de rodalies, que afecta les línies C-2, C-7 i C-10, ja que les obres del TGV no han afectat únicament aquest servei, sinó que també han afectat els usuaris d’altres infrastructures, com el corredor Llobregat-Anoia de FGC i serveis de mitja distància de RENFE, la major part dels quals té Sant Vicenç de Calders, el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre com a punts d’origen.
En aquesta línia les propostes de CiU estableixen, “fer gratuït el bitllet senzill, retornar el seu import o el de l’import corresponent de l’abonament múltiple, als usuaris de FGC perjudicats per les restriccions i afectacions del servei de transport públic, com a conseqüència de la deficient execució de les obres del TGV, durant el període de reparació i normalització de les línies de Ferrocarrils de la Generalitat afectades” i “desplegar totes les accions necessàries davant de l’Administració General de l’Estat, titular de les obres que han provocat la interrupció del servei de FGC, a fi d’obtenir els recursos per tal de fer front en aquesta despesa”.
I també, “requerir del Govern de l’Estat les mesures necessàries per tal de fer efectiva la gratuïtat del bitllet, el seu retorn o de l’import corresponent als abonaments múltiples, als usuaris de les línies de transport públic de mitja distància de RENFE perjudicats pel col·lapse de les infraestructures ferroviàries a Catalunya, durant el període de reparació i normalització de totes les línies de la xarxa de rodalies i mitja distància afectades per canvis i modificacions dels seus trajectes habituals”.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada