Convergència i Unió destaca que se sent seu el Pacte perquè hi ha fet moltes aportacions i destaca que si el lloguer forçós decau, se sumarà a un acord que incorpora importants millores gràcies a les aportacions de la federació nacionalista.

Aquestes mesures són, entre altres:

  1. Mesures per ajudar les famílies que no puguin pagar la hipoteca i que tinguin el risc de quedar-se sense sostre.
  2. Ajuts per a la compra d’un pis (convenis de copropietat).
  3. Ajuts al lloguer de fins al 50% per als joves menors de 35 anys.
  4. Ampliació fins a 5 anys de la pòlissa multirisc gratuïta.
  5. Reforçament de les figures contra l’assetjament immobiliari.
  6. Inclusió de les famílies nombroses com a col·lectiu amb perills d’exclusió.
  7. Propostes de mesures fiscals per afavorir la sortida al mercat de lloguer dels pisos buits.
  8. Mesures de control, participació i transparència.
  9. Que consti la necessitat d’utilitzar sòl de l’Estat per fer habitatge de protecció oficial per a lloguer.
  10. Introducció de la mobilitat laboral i els canvis en les situacions familiars com a elements a tenir en compte a l’hora d’atorgar habitatges de protecció.
No obstant això, CIU considera que l'expropiació de pisos és un obstacle insalvable per al acord, ja que:
  1. Model: perquè confon el dret de propietat amb el dret a l’habitatge. De la mateixa forma que el dret al treball no comporta la confiscació de les empreses que no generen nous llocs de treball, el contingut social del dret de propietat no té perquè conduir a la declaració d’utilitat pública d’un habitatge i la seva expropiació per raó de l’ús o no ús que se’n faci.
  2. Nul·la incidència en el mercat: perquè el volum d’habitatges buits amb lloguer forçós serà mínima en relació a la demanda d’habitatge existent.
  3. Difícil identificació: perquè l’ocupació i desocupació d’un habitatge pot ser especialment dinàmica, dificultant una identificació eficaç que es perllongui en el temps i no sigui molt fàcil evitar.
  4. Arbitrarietat: perquè no es poden objectivar els casos concrets en què s’aplica aquesta mesura. D’aquesta manera, pot produir-se una discriminació d’altres que estan en la mateixa teòrica situació i no estan afectats.
  5. Manca de credibilitat de la mesura: perquè ara ja existeix la possibilitat per exemple d’expropiar i exercir drets de retracte sobre habitatges de protecció oficial i no es fa.
  6. Un altre exemple de manca de credibilitat: per què hem de pensar que es destinaran recursos i esforços públics a aquesta mesura quan molts Ajuntaments fan el contrari amb la venda en subhasta del sòl del que ja disposen.
  7. Primer l’Administració: la mesura exigeix al ciutadà complir amb un suposat deure de posar el seu habitatge al mercat de lloguer com a una mesura per incentivar el mercat de l’habitatge, mentre que l’Administració encara no ha posat en marxa les seves pròpies mesures per incentivar-lo. Seria com a mínim lògic esperar que l’Administració complís amb els seus deures per exigir el compliment al ciutadà.